Thank You For Following :)

Chop N Steak Kg. Baru - The Ship

ok post kali ni buat penggemar western food plak..hoho..aku da 2 kali p makan kat sini..makanan dia, bole tahan banyak gak option..so memang agak rambang mata gak nak memilih..tapi kalo aku, aku lagi prefer ikan dia la..sebab kalo chicken chop bagai, kat jusco pun ada..hahah



tapi soryla aku tak ingat plak nama dish yang nih..tak berapa nak pasti..tapi kalo tak silap yang ni smoked salmon (salmonnya ditindih tartar sauce tuh)..yg depan tu plak langsung tak hengat..tapi overall not bad la..cuma seingat aku time 1st visit dulu rasa macam lagi sedap je..time tu oder chicken corbin bleu ka hapa aku tak pasti nama dia..& satu dish lagi pun ikan gak..pastu kitorang oder satu dish pasta..pun agak best..tapi time tu tak amek gambo la pulok..hohoho..

tapi sebenarnya yang lebih best kat restoran ni bukan makanan dia..tapi konsep dia..memang macam best especially waktu malam..siap ada kapal lagi kat tengah-tengah kedai..hoho


kapal ni sebenarnya tempat cashier dia..bahagian belakang kapal tu plak tempat orang dok masak claypot & sizling kalo tak silap..sebab tu la restoran ni walopun nama kat luar tulis Chop N Steak, tapi orang lagi kenal sebagai The Ship..huhu


tapi part yang paling aku suka ialah part botol-botol yang kalerpul tuh..meriah kan..hoho..macam ada lampu plak diorang letak dalam tu padahal pantulan cahaya je..tapi memang menarik..pada aku la..& ada satu bahagian kawasan makan belah kiri restoran ni gak dibuat ala-ala dalam kapal..so bole la berangan sikit..kononnya..hoho



so overall pada aku restoran ni, makanan okla..maybe dalam 3.5 out of 5..tapi sebab konsep dia agak menarik, aku up sikit jadi 3.7..hahaha..kalo nak cuba agak berbaloi gak cuma parking agak susah sebab kawasan tu memang agak sesak..huhu..so tu je la untuk kali ni..ada banyak lagi tempat makan yang da terkumpul tapi aku tak sempat nak post..nti aku post lagi k..till then..ciao

p/s: restoran ni da masuk Jalan Jalan Cari Makan da lama da..& baru-baru ni ada gak pi cuba makan satu lagi restoran yang baru je keluar JJCM sebab nampak macam best dalam tv..tapi akhirnya macam agak kecewa..huhu~

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...