Thank You For Following :)

Lamanku Bersawang..Jam dan Handphone Buat Hal..

adoih tak taw da nak kata apa lagi..memang da bersawang da laman sesawang blog aku nih..bekurun tak update..nak buat cemana..keja telampau sikit macam ni la kejadiannya..& ari ni baru je aku nak menghembuskan nafas lega sket lepas sume beban ass-sigh-mean tlahpun diserahkan kepada yang sepatutnya, hal laen plak timbol..huahuahua..

pagi tadi hujan yang konon-kononnya renyai-renyai je la..so tanpa berfikir lebih panjang selepas da pikir sedikit panjang, aku pun amek la jaket & besiap nak pegi kelas..diorang housemate aku pun da ada yang redah hujan tu naik motor so aku pun bertambah yakin la bahawa ujan sikit-sikit je..xde hal la..huhu..


tapi lepastu aku tengok jam..awal lagi..apsal smua tetiba sibuk nak p kelas awal sangat ni? ujan kot..huhu..tapi entah kenapa aku rasa macam tak berapa sedap ati..so aku pun tengokla jam tangan aku lagi..tengok punya tengok punya tengok betol-betol..aik? jarum kecik tak gerak plak? abes betri ka hapa? aku pun dok ketuk-ketuk sikit jam tu, jarum kecik dia pun gerak..sekejap..pastu stuck balik..aiyok!!! so aku pun tengok jam kat handphone plak..alamak! memang masih sangat awal! huhu..so aku pun tanpa berlengah lagi terus mengestart enjin missy dan bergerak meredah ujan rintik-rintik tersebut..


jalan punya jalan punya jalan..tetiba rasa semakin dekat semakin sayang..eh..bukan..tetiba rasa semakin nak dekat kampus terchenta, ujan pun semakin rancak bergembira..alamak! abis basah lencun seluarku..tu la degil nak pakai jaket je..seluar ujan ada tanak pakai..leceh kan..so sesampai je kat kampus terchenta terasa terlebih seksi sedikit plak bila seluar dok melekat kat kulit..aiyok! da macam pakai tights! T_T..tapi nak buat cemana..tarik-tarik sikit konon nak kendurkan, gerak sikit, melekat balik..so buat bodo je la..walopun terasa dingin je kat bawah..hahaha..

pastu baru teringat handphone dalam poket..basah tak? ok tak? dulu penah dah redah ujan handphone dalam poket..tapi ada sarung getah devil bertanduk tu kan kononnya tak la basah..so kluarkan handphone tengok elok je..ok..no prob..sampai dalam kelas keluarkan handphone lagi..tengok-tengok da blackout..uik? apakah kejadian? on pun xleh..so buka la sarong devil tu..tetengok da basah kat dalam! terus buka betri..abis semua basah kat dalam! huwaaaaaaaaaaaa!!! apa lagi leraikan la handphone tu seberapa lerai yang mampu..hamparkan atas meja bawah kipas nun heharap kering & elok la kan..tengok-tengok da biarkan sampai abis kelas pun, handphone masih xleh on..adoyay..gimanakah? huhuhu

konon plan balik umah nak masukkan handphone dalam beras sebab beras bole serap lembab..pastu baru teringat beras kat umah da abes..huhuhu..so sekali lagi handphone dileraikan dan dijemur tepi tingkap..harap-harap nanti elok la ye..huhu..

so itulah alkisahnya hariku yang sepatutnya menjadi hari kelegaanku namun tidak kesampaian..pastu jam ni ntah apa cerita..warranty tak pasti berapa lama tapi rasanya setahun je..kad warranty pun tinggal kat umah sana..tapi kalo warranty setahun je, da abes dah pun..hmm..kalo betul abis betri je xpela..jangan lebih dari tu sudah..nauzubillah..tapi pikir-pikir balik takkan baru pakai setahun da abis betri? ......*speechless*......

so apa yang mampu aku lakukan sekarang hanyalah berserah..huahuahua..harap-harap kejap lagi dua-dua idup balik & berfungsi dengan sihat..amin..ni kes mural & billboard plak lagi tak setel..menyampah seribu kali menyampah! hmm..dah la kot..puas da membebel sengsorang..banyak benda nak post tapi nenanti la bila mood bolog tu datang..hoho..till then, adios

p/s:2 hari jadi panda, jerawat pun turut serta meraikan penghabisan ass-sigh-mean..huhu

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...