Thank You For Following :)

Qasar Hadramawt - Best Yameni & Arabic Cuisine In Town - Perda

well makanan arab memang antara feveret aku..so memang pantang diajak la..hahaha..yang ni kat Perda plak tempat abang aku..da lama da dia crita pasal restoran ni & finally ari tu dapat gak aku merasa sendiri makan kat Restoran Qasar Hadramawt nih..tapi dont worry tak mengundang maut pun makan kat sini *ok tak lawak -_-*..so jom usha :)



Chicken Mandy - ni oder aku..actually oder kitorang & plan nak bagi 2 sebab portion mmg banyak tapi tup-tup abang aku amek siket je & selebihnya aku disuruh habiskan..so aku pun makan je la..lalala..ayam dia tak nampak la pulak, da tertimbun dalam nasi tu..tapi serius portion memang banyak & cukup untuk makan 2 orang..lain la kalo korang perut macam aku..eh :p..rasa pun sodap memang puas hati..& harga pun berpatutan iaitu hanya RM14..so memang tak nyesal @ rugi la oder dish ni :)

Pot of Tea - untuk minum plak kitorang oder beverage paling simple ni la..kalo korang tataw dalam bekas bertutup tu adalah gula..teh tu kosong so nak manis tambah gula ikut selera masing-masing..tapi sebaiknya kurangkanlah gula dalam minuman *dan makanan* kan..chewah..so nothin to comment sebab selain teh dia yang agak wangi, rasa teh tu biasa je pada aku..harga RM6

Chicken Kebab - yang ni plak oder abang aku..ok yang ni harga sama je macam Chicken Mandy tu iaitu RM14..tapi portion tak banyak mana la..sesuai untuk makan sorang la kiranya & takdela leh kenyang jadik ular sawa macam makan Chicken Mandy tu..tapi kebab ni memang best..sodap! ayam dia tu memang best! roti dia not bad tapi ayam dia la yang memang best..salad dia pun aku suka..so kalo yang tak berapa kuat makan tu tapi nak enjoy makan sedap sesuai sangat la oder dish ni :)


so begitulah alkisah santapan ringkas *ringkas ke?* kitorang kat restoran ni..kalo sape suka makan makanan arab tu sesuai la makan kat sini..banyak lagi pilihan menu yang ada..serius banyak..harga pun not bad agak berpatutan for some dish..ada some dish tu agak mahal gak aku tengok tapi maybe portion dia banyak kot sebab aku tengok ramai yang datang makan sini rata-rata tapau balik leftover makanan diorang sebab memang banyak lebih tak abes..so kalo nak gi makan ngan family @ memember reramai tu, sesuai sangat la datang ke sini..



so sesape yang berminat tu boleh la mencari restoran ni di alamat berikut *dekat ngan bangunan TM, sebaris ngan Ezy Shop & NASH Doughnut & Bakery kat hujung..tak jauh da dengan AEON Perda*:


Restoran Qasar Hadramawt
No.G-09, Ground Floor,
Jalan Perda Selatan, Bandar Perda,
14000 Bukit Mertajam,
Pulau Pinang

kalo nak reserve ke apa leh try contact no ni :
Yahya - 010-5432503

so sekian sahaja dahulu post buat kali..selamat makan & see ya ^_^

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...