Thank You For Following :)

Pak Li Kopitiam - Shah Alam

kali ni aku nak cakap pasal satu port lepak best plak..kalo korang malas nak makan berat-berat or just nak minum petang macam kitorang ari tu sesuai sangat gi sini walaupun actually kalo nak makan pun leh je sebab ada je menu makanan yg banyak & macam sedap..aku tengok portion makanan dia pun agak puas hati gak..tapi tak plak oder ari tu sebab kitorang just nak minum petang je..so ini la yang kitorang oder~
 
some of it~


selalu orang minum petang pekena teh o panas ngan pisang goreng ke kan..tapi ari tu kitorang rasa macam panas je..come on Malaysia kot..haha..so saje la pi oder somewhat like ice kacang untuk minum petang kitorang sebab nak sejukkan badan sket..so ada la dua perisa yang kitorang oder iaitu:


Snowy Ice Durian Cendol : kalo korang masih tak taw aku memang suka makan durian tak kesahlah dalam bentuk apa contohnya tempoyak tetap aku baham..so tak dapat durian, perisa durian pun jadikla..haha..actually snowy ice ni sedap, manisnya pun just nice..kene plak time-time cuaca panas..pergh memang nikmat la..tapi aku kureng sket ngan bebola jeli ke agar-agar tu *yang ni yang bole makan k bukan yang duk buh dalam pasu bunga tu :p*..ntah tapi aku memang tak suka sangat benda alah tu..pastu dia buh banyak plak..haha..so yang tu je la aku kureng sket~


Snowy Ice Strawberry : while this is my mate punya oder..aku actually bukanlah penggemar stroberi sangat..tapi snowy ice ni actually not bad..manis & masam strawberry tu rasa seimbang je..again memang nikmat la kan makan time cuaca panas..tapi again sama gak macam snowy ice aku tuh, aku kureng sket bebola tuh..haha..but still it's just my personal preference kan..orang lain kalo suka bebola tu dessert ni memang sesuai & best sangat-sangat buat korang..& macamana pun memang puas hati gak dok layan snowy ice ni :)


Roti Bakar : pastu kitorang ada oder roti bakar gak..& seriously aku sangat suka roti bakar nih :) dengan sapuan kaya pandan & butter tu memang syok..the toasted bread alone was already good actually so memang layan :) makan lak half-boiled egg tapi tang tu takyah buat review la..sah-sahla telo yang dimasak separuh masak je kan..haha..anyway dalam banyak-banyak yang kitorang oder ari tu aku rasa roti bakar ni gak sebenarnya yang paling best :p..so kalo korang nak lepak kat sini jangan lupa oder roti bakar diorang confirm tak nyesal :)

our orders all together :)

so begitulah pengalaman minum petang kitorang kat Pak Li Kopitiam..environment dia pun not bad so memang sesuai buat port lepak..& dont worry harga pun berpatutan..snowy ice diorang takdela harga macam kat Ice Room tapi of cosla tak sebest Ice Room punya *tapi roti bakar Pak Li lagi best!*..hehe..i mean berbaloi la dengan harga :) so kalo korang nak try leh la cari di alamat berikut :

Pak Li Kopitiam
42, Jalan Kristal K7/7 
Sekyen 7, 40000 Shah Alam 
Tel : +603-5511 3608 

 Opening hours: 
Sunday to Thursday - 7 am to 2 am 
Friday, Saturday and Public Holiday eve - 7 am to 3 am


& actually Pak Li Kopitiam ni ada beberapa outlet lain gak sekitar Shah Alam & Klang..& kalo nak taw lebih lanjut pasal diorang leh la check out their official page DISINI..so thats all for now..till the next post..ciao :)

p/s: anyway HAPPY NEW YEAR! :)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...