Fresh From The Oven!

Trimas Berimac Buat Yang Sudi Mengikuti ^_^

Cikgu, dia kata cikgu!

Tempat: Kelas 2 Arif
Masa : 12.05pm - 1.05pm
Aktiviti : Murid-murid menjalankan aktiviti oleh panitia Matematik sempena Minggu Pusat Sumber

sebelum tamat waktu, ketika guru berjalan-jalan meninjau aktiviti murid, tiba2 sekumpulan murid dok tergelak tersengih sesama mereka..maka guru pun datang mendekati kumpulan murid tersebut...

murid 1 : cikgu..dia kan..dia kata cikgu
cikgu : kenapa? dia kata cikgu apa?
murid 1 : dia kan..dia kata cikgu...
murid 2 : dia pun kata cikgu jugak!
murid 1 : tapi dia yang kata cikgu dulu..saya ikut je
cikgu : ha..ye ye..dia kata apa?
murid 1 : dia kan..dia kata cikgu..(tersipu malu sambil berjoget setempat)
cikgu : ye dia kata apa?
murid 1 : dia kan..dia kata cikgu..(sambil tangan menconteng meja menggunakan pensel)
murid 2 : saya kata cikgu hensem!
murid 1 : bukan! dia kan..dia kata cikgu..(berjoget setempat lagi)..cikgu saya bisik kat dia la..(menunjuk kepada murid 3 sambil terus berjoget setempat)

murid 1 pun membisikkan kepada murid 3..bla bla bla..


murid 3 : cikgu dia kata cikgu..tapi cikgu jangan marah diorang 2 orang taw..dia yang cakap dulu..lepastu dia ni ikut sama..
murid 4 : (menyampuk) ye cikgu diorang kata cikgu!
cikgu : ye ye..so apa yang dia cakap?
murid 3 : dia kata cikgu..(dan tersengih panjang)
murid 1 : saya kata cikgu hensem..betul!
murid 4 : (menyampuk lagi) tak cikgu dia kata lain lagi cikgu!
cikgu : (ekspresi : -_-)..cikgu tanya awak ke dia? cikgu nak dia yang bagitaw cikgu awak kata cikgu apa..
murid 3 : tapi cikgu jangan marah diorang taw..
cikgu : ye cikgu tak marah..
murid 3 : dia kata cikgu macam...(sengih panjang lagi)
cikgu : macam apa? (dah naik bosan~)
murid 1 : saya kata cikgu macam...(turut serta tersengih panjang)
murid 3 : dia kata cikgu macam cina!
murid 2 : (mencelah dengan pantas) dia yang kata cikgu dulu!
murid 1 : (sengih panjang)
cikgu : owh ok..cikgu tak kesah
murid 1, 2, 3 & 4 : (berbisik-bisik & tersengih-sengih)
cikgu : dah, dah habis masa..semua dah hantar kerja kan?

belum sempat guru menamatkan ayatnya, semua murid terus mengangkat beg dan berlari keluar sambil bersorak keriangan..

murid 1 : cikgu..nak salam.. (sambil menghulur tangan)
cikgu : .....

cikgu : (dalam hati )..budak-budak...

________________The End__________________

WATAK & PERWATAKAN:
Murid 1 & Murid 3 : Gegirl
Murid 2 & Murid 4 : Boboi

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...