Thank You For Following :)

Movie Sana Sini : Transformers: Dark of The Moon

ok kali ni review ni takde kaitan ngan mana2 movie marathon..kitorang gi tengok movie ni last weekend kat Times Square (yea post ini telah diperam selama seminggu wokey)..1st time tengok movie iMax 3D ok..abang aku kata hall yang kitorang masuk tuh merupakan cinema hall terbesar kat Mesia nih..tataw lak aku nak confirmkan tapi serius besar & memang tengok pun rasa macam nak pusing2 kepala sekali sebab skrin sangat besar (jakun sebentar)..huhu..


ok terus kepada review gue tentang movie ini..hoho..ok secara jujurnya aku malas nak review panjang2 so just nak bagitaw yang penting2 je..pro's & con's pun aku nak gabung sekali je..boleh? hoho..whatever..ok, about this movie:

1. amazing visual performance! memang takleh dinafikan, memang superb la movie ni punya visual, sama ada dari segi CGI effect mahupun shot..tambah lak dengan kesan 3D iMax yang superb ituh, memang terbaek! (for this kind of movie)

2. Carly is Hawt! secara jujurnya mula2 memang aku terpikir how hot its gonna be without Megan? come on..Megan Fox was like one of the asset for this franchise..tapi seriously minah baru ni a.k.a Rosie Huntington-Whiteley a.k.a Victoria's Secret Supermodel ni memang hot! tapi no wonder la kot sebab da namanya model rahsia si victoria kan..huhu..tapi kan, the more important thing is, she also can act! so babai Megan:)

3. babak aksi yang mencurah-curah ke ladang gandum..seriously sape2 yang rasa nak tengok babak aksi yang tak habis-habis dan melimpah ruah, movie ni memang akan memuaskan nafsu serakah, eh silap, keinginan anda itu..hoho..full stop

4. movie ni TERLALU LAMA! seriously aku sendiri tak ingat berapa kali aku pikir bila movie ni nak abes sepanjang dok dalam cinema tuh..ntahla..rasa terlalu panjang & terlalu lama plak..sedangkan movie ni dalam 2 jam setengah je..maksud aku memang la lama..but isnt the movie Titanic also played around that duration? hmm~

5. cerita meleret-leret..ha yang ni la kesimpulan kepada movie ni yang terlalu lama..movie Avatar pun lama gak..tapi..kenapa movie ni yang memang action packed boleh menjadi agak membosankan? kalo da rasa terlalu lama tu maknanya movie ni agak membosankan la kan..so kesimpulannya duration yang agak lama itu dipenuhi aksi yang sangat banyak tetapi cerita yang meleret-leret..

6. forgettable..sorry to say..aku sendiri susah nak recall & ceritakan balik apa yang aku tengok ari tu..mungkin satu dua babak aku masih ingat tapi overall, the storyline & the movie itself was pretty forgettable..huhu

dan aku rasa itu je la kot..tapi secara keseluruhan, movie ni memang merupakan satu hiburan yang bagus especially kepada golongan lelaki kerana movie ni menawarkan item2 utama kegemaran lelaki iaitu TOYS & HOT CHICK..

sekian~

p/s: tak sabarnya nak tengok Captain America..tgk trailer dia 3D memang sangat gempak siot..& Harry Potter lak on the other side, the trailer doesnt convince me to watch it in 3D..hoho

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...