Thank You For Following :)

Shimino Japanese Crepes

aha..kali ni nak crita pasal crepes la plak..ok..crepes ni da jadi macam trend da skarang..kat memana mall pun biasanya mesti ada booth @ stall yang jual crepes..ad pelbagai jenis, rupa & saiz..walaupun basicnya tetap crepes a.k.a kepingan roti *roti ke?* nipis yang ditabur @ diletakkan perisa @ bahan makanan kat atasnya dan digulung bentuk kon..crepes ni gak ada yang rangup dan ada yang lembut..so kali ni nak promote satu japanese crepes yang aku tlah jatuh cinta..wah..hahaha


satu yang aku suka & sangat menarik perhatian aku ngan Shimino ni ialah stall dia..hoho..sangat menarik & meriah! aku pun tak pasti apa tema yang sebenar-benarnya..sebab stall dia adalah van yang comel..tapi ada map railway station Jepun plak..so aku terkonpius sket kat situ..haha..tapi papepun tetap cun & menggoda..uuuu~..

the van..

comel kan :)

meriah! ^_^

aku tengah makan! miahaha! tu ha map railway Jepun..kewl!

tapi yang lagi best tuh, bukan stakat stall dia je yang meriah, menarik & menggoda taw..tapi menu pilihan crepes yang diorang tawarkan pun tak kurang meriah, menarik & menggoda gituh..uuuuuhuhuhu..*meleleh air liur;p*

yang ni display je k..tak boleh makan! hahaha

dan ni plak yang kitorang oder..serius aku kata, sangat sedap! nasib bek xda pe yang boleh dijilat..wakaka XD..huhu

my bro punya

yang ni abang aku punya..dia amek Dessert Crepes : Blueberry (Organic), Butter Cake..tapi dia tambah topping eskrim vanila lagi..huhu..tapi overall gabungan semua benda-benda alah dalam tu sememangnya sedap..agak manis tapi tak berlebihan..marvellous!! hoho..

aku punya aku punya! XD

ha yang ni plak yang aku punya oder..Savoury Crepes :Turkey Slice, Lettuce, Tomato, Onion, Sliced Egg, Corn..hambek kaw!..turkey slice tu rasanya smoked & well aku memang suka kalo bab smoked ni *bukan smoking k..yg tu alergik! haha*..pastu tambah plak sos barbeque..memang syok ar..huhu

& btw, yang kitorang ambek ni dedua crepes lembut, @ actually sangat lembut! ada gak Crispy Crepes tapi kitorang tak oder plak..tak cukup mulut kang..lol..so pada aku crepes lembut diorang ni memang nikmat sebab memang sedap & juga mengenyangkan! plan asal konon nak alas perut je tuh tengok-tengok jadi kenyang plak..haha..so memang sangat berbaloi-baloi..range harga plak macam yang korang leh tengok dalam display diorang tu adalah around RM7.90 - RM9.90..tapi memang berbaloi :)

so kalo sesapa yang da terliur @ terjatuh hati ngan crepes ni bole usha memana branch diorang..ada kat One Utama, Pavilion, Ikano & Sg. Wang..tapi yang kitorang pegi ni yang kat Times Square..hoho..kalo nak taw lebih lanjut bleh cek sendiri kat site rasmi diorang DISINI! so selamat mencuba :)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...