Thank You For Following :)

Movie Marathon : Part 3 - Kung Fu Panda 2

ok another entry about my last movie marathon..tapi kali ni aku da malas nak tulis pepanjang..tapi tengokla cemana kejap lagi..haha..so the next movie yang aku nak merepekkan ni ialah movie Kung Fu Panda 2..



secara jujurnya aku ni bukanlah peminat tengok movie kartun sangat..Kung Fu Panda yang 1st dulu pun aku tengok bila keluar TV je..keh keh keh..tambah lak bila baca some reviews not about the movie tapi pasal kutipan movie ni kat US Box-Office..katanya kutipan movie ni tak sehebat the 1st movie & agak perlahan sebenarnya..& movie yang paling mendapat sambutan masa tu ialah The Hangover Part 2 yang aku pun tak pernah tengok part 1 nye..hoho..tapi biasa la kan, typical la bila orang or actually aku pun terpengaruh dengan kutipan semasa sesuatu movie tu sampai aku macam sangat2 tertarik nak tengok The Hangover Part 2 & sangat2 tak tertarik nak tengok movie ni..huhuhu

namun demikian, ternyata jangkaanku salah..hoho..secara jujur lagi tak tipu punya, aku memang sangat2 tak menyesal pergi tengok movie ni..serius aku cakap owh..memang movie ni worth to watch..malah secara personal aku rasa sequel ni adalah satu sequel yang bagus dan equal or maybe better than the 1st movie..

kenapa? susah la nak cakap..tapi memang sepanjang tengok movie ni aku sangat sangat sangat terhibur..action & comedy berjaya digarap seiring dengan baik sekali..memang tak timbul rasa bosan langsung la tengok movie ni..

mula-mula keluar part2 animasi 2D macam agak terkejut & heran gak sebab 3D dia memang of cos cantikla kan..tapi selepas beberapa babak rasa acceptable & reasonable gak penggunaan animasi 2D tuh..

cerita kali ni gak lebih sedih rasanya..sangat comel actually, tidak lupa sangat lawak, juga sangat membencikan..so memang pelbagai rencah rasa la yang diselitkan..kira diorang guna perencah cukup rasa la time masak movie ni..hohoho

kalau nak kata kelemahan, entahla aku pun tak terfikir dah sebab memang pecah perut tengok movie ni..tak habis2 gelak all the way till the end..even time babak2 saspen pun ada gak sempat diselitkan unsur2 kecindanan tuh..so memang time tengok movie ni terus tak fikir apa2 dah..just nak tengok and enjoy the movie..kalau ada masalah pun rasanya boleh dilupakan terus buat seketika..keh keh keh..rasanya la kot..hoho

& btw kitorang tengok movie ni yang 2D je, malas nak tengok yang 3D punya maybe sebab da banyak kali kecewa dengan beberapa movie yang kononnya 3D tapi sebenarnya merugikan duit je tengok 3D sebagai contoh movie The Last Airbender yang sangat hampes 3Dnya even ceritanya..hohoho

tapi papepun satu je la aku konpius..apsal banyak sangat arnab dalam movie ni ek? sempena tahun arnab kah? ke sebab creator @ yang buat animasi ni semua sangat sangat sangatlah sukakan arnab ek..haha..tapi tak kesah pun sebab arnab2 ni sesangatlah kawai..hoho..paling tak bole blah time beberapa ekor anak arnab join Po "main" roller coaster sekali dengan penuh kegembiraan..hahaha..sangat sangat sangatlah comelnya sampai geram tengok sehingga membuatkan aku rasa mamca nak culik sekor arnab buat pet..hahaha

okla 2 je la kot buat kali ni..aku malas da nak tulis pepanjang..x berapa ada mood sebenarnya..huahuahua..sekian..astalavista~

p/s: in the end, sampai sekarang pun aku tak tengok lagi movie The Hangover Part 2 tuh..hohoho

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...