Thank You For Following :)

Movie Marathon : Part 6 - Super 8

ok yang ni aku tak tersilap lagi okeh..movie ni memang sah dari dulu 1st time tengok trailer dia pun memang terus masuk my must watch movie list..hoho..& memang aku puji la penghasilan trailer movie ni yang memang sangat menarik dan berjaya menimbulkan curiosity kepada sesiapa yang menonton trailer movie ni..& i have to tell you this, that curiosity continues in the movie..



1st thought was, its gonna be something like Transfromers..mostly because of the trailer i guess..tapi bila movie ni start, it appears to take place somewhere in the late 70's..so secara otomatik aku dengan pemikiran sinis pun berkata dalam hati, "zaman ni manada robot2 canggih lagi.."..sinis kan..hahaha

nah sudah la merepek tu..dei kuat betul aku ni merepek kan..huhu..ok2 terus kepada review peribadiku..pergh..hoho..1st of all, i must say, this movie is a MUST WATCH! seriously its a very genuine masterpiece..so much unpredictable, but both in good and bad ways..haha..still i would say it is a MUST WATCH! again, a MUST WATCH! but why? jeng jeng jeng~


1. macam aku cakap tadi, movie ni sangat genuine! rasanya la..sebab i havent seen any movie dipersembahkan sedemikian rupa lagi..jalan cerita dan penyampaiannya sangat berbeza..totally not like any typical action movies @ should i say any movies! so credit to J.J Abrams for creating such good presentation:)

2. again macam aku cakap tadi gak, unpredictable..secara jujurnya aku memang sangat suka sesuatu movie yang unpredictable..for me predictable is just plain boring..& movie ni totally offers somethin so much unpredictable..i mean, not completely unpredictable, of cosla ada beberapa part @ scene yang macam dejavu & etc, tp secara keseluruhan, i would say it is succesfully unpredictable;p

3. babak aksi yang nerve wrecking! serius aku sangat puji babak aksi yang ditonjolkan dalam movie ni..especially part keretapi tuh..yup theres a "tapi" which aku akan cakap nanti..but still aku sangat puji penghasilan babak aksi yang ditonjolkan dalam movie ni..so dengan itu aku rasa aku tak perlu sentuh pasal visual movie ni lagi kot..kan?

4. barisan pelakon yang underdog..haha..entah kenapa tapi aku rasa it is a good thing..when a movie doesnt use a popular celebrity to sell, it just simply a good movie..sebab takyah sibok2 tengok sape pelakon yang menarik perhatian kita untuk menonton filem tu..betol tak? so macam movie ni, watak utama pun da budak2 & its not Dakota Fanning! do you get what i mean? even watak dewasa yang utama pun tak guna nama besar dalam industri filem tapi Kyle Chandler a.k.a mamat Early Edition..eventhough i am actually a fan of Early Edition..LMAO

5. kejadian yang mysterious..senang cakap movie ni berkisarkan kisah yang agak mysterious sebab hanya towards the end baru kita akan dapat tahu what is actually going on & etc..sebelum tu memang akan tertanya-tanya apa yang telah berlaku, sebab & akibat semua, & yang paling penting ialah siapa @ apakah pelakunya? so for me its good that so much left to reveal towards the end cause it made us glued to our seats just to find out the answer for all those things..

tapi masih ada tapinya..antara tapi yang muncul pada pengamatan aku ialah:

1. unrealistic..yang ni merujuk kepada babak aksi especially scene kat keretapi tu jugak..memang scene tu visually sangat hebat..tapi dari segi logical memang almost impossible la bila dilihat pada kadar kecederaan watak2 yang terlibat..bayangkan je la kemalangan sedahsyat itu berlaku tapi takde satu nyawa pun yang terkorban..memang miracle lah..& bukan babak tu je..senang2 cakap babak aksi yang meilbatkan bebudak tu lah..& part ni je la yang agak spoil pada aku sebab it reminds me of 2012..hoho..well, heroes @ main cast never dies right (or at least never dies too easy @ early..LOL)..huhu

dan itu je la kot yang sangat pasti..haha..yang lain tu rasanya forgiven..hahaha..yang lelain tu macam part towards the end..tapi tanak cakapla sebab its all depends on the eyes of the beholder..kan..pergh..hahaha..papela..

so aku rasa itu je la kot yang aku rasa agak penting untuk aku kongsikan..aku merapu pepanjang nanti korang bertambah bosan lak..so sekian je dulu..kalo nak taw lebih pasal movie ni, kena la gi tengok sendiri..tapi serius it is a MUST WATCH & tak rugi tengok movie ni..adios~

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...