Thank You For Following :)

Movie Marathon : Part 4 - Green Lantern

to be honest i was so much mistaken about this movie..hahaha..aku teringat dulu aku tengok satu trailer movie ni kat cinema macam sangat hebat which i was like i am so gonna watch this movie..tapi aku terlupa tajuk movie tuh cuma aku ingat it based on a DC comic character..so bila movie Green Lantern ni keluar, aku dengan pantas membuat kesimpulan bahawa inilah movie yang aku dok tunggu2 tuh..hoho



malangnya aku sudah tersilap..& aku hanya sedar bahawa aku sudah tersalah movie only after ive finished watchin the movie sebab bila da abis tu aku tak habis2 fikir bahawa trailer yang aku tengok dulu tu lain & takde pun scene2 yang aku tengok kat dalam trailer tu dalam movie ni..nak taw kenapa? sebabnya trailer yang aku tengok dulu tu ialah trailer movie Captain America..takke betapa bijaknya aku rasa time tu..hoho..malu2..huhu

tapi takpela kan..da abis tengok da pun movie ni siap time release night lagi..hoho..movie Captain America pun tak keluar lagi so takpela kan..huhu..papela cukup2 la merepek tak tentu hala bagi post ni..terus kepada reviewnya..

secara keseluruhan bagi aku movie ni okla..nothin much to be impressed..ntah mungkin sebab aku dah tersalah movie & menanti2 scene2 yang aku tengok macam hebat dalam trailer Captain America tu keluar dalam movie ni kot..takke bangang..kan..huhu..so ntahla..susah nak cakap..tapi overall aku still bole kata movie ni just ok..

kenapa just ok? actually shot yang ditampilkan sangat menarik..CGI yang ditonjolkan sangat marvellous..tapi entah kenapa aku rasa semua2 tu tak cukup untuk membuatkan movie ni hebat..mungkin kelemahannya pada jalan cerita yang ditonjolkan..

jalan cerita yang diketengahkan sangatlah simple pada aku..aksi yang ditonjolkan juga agak biasa2 je pada aku..sebenarnya scene aksi boleh menjadi sangat menarik sebab kekuatan tanglung hijau ni ialah diorang boleh menghasilkan senjata berdasarkan imaginasi mereka sahaja..so it can be anything..tapi entah, it appear to became more like of a children imagination..so maybe kepada kanak2 mungkin mereka seronok tengok movie ni tapi pada aku rasa macam terlalu keanak-anakan kot..papepun it is subjective right..

pastu cerita ni juga lebih berkisarkan kisah si tanglong hijau manusia ni sahaja..tapi dalam bentuk yang juga agak simple dan kurang warna..kisah percintaannya pun macam biasa2 je tak sehebat kisah cinta Spiderman dengan Mary Jane..so it mostly just about himself finding his inner green side..pergh ayat..hahaha..senang2 cakap tak banyak konflik or wow factor dari segi cerita yang dibawakan la..



selain tu juga..pelita hijau ni sebenarnya banyak spesies..tapi hanya kisah pelita hijau manusia je yang diselongkar..perkaitan antara tanglong hijau manusia ngan persatuan tanglong-tanglong seuniversal ni pun tak berapa ditonjolkan..tengok in the end pelita hijau manusia je membina nama sengsorang..kalau tengok cerita Avatar, perkaitan antara dua dunia & spesies yang berlainan ni ditonjolkan dengan sangat baik kot..so itu la kot kekurangan pada movie ni..

satu lagi penampilan watak penjahat utama movie ni pun agak kurang thrill la pada aku..penjahat ditonjolkan punya kemain power lagi..tapi tup2 selesai macam tu je..aksi final battle yang kononnya sangat hebat tu pun macam tak berapa menyengat pada aku..senang2 cakap biasa2 je..tak berapa kick la battle diorang nih..

so aku rasa tu je la review aku pasal movie ni..its a good movie just to buang masa, takde la bosan..cuma for a critical viewing pada aku biasa2 je..nothin much so special about it..tapi kalau untuk family viewing maybe sesuai kot sebab memang tak payah pikir pape..tengok je ikut je cerita yang berjalan..budak2 pun senang nak ikut..thats all..& thats it..hoho..sekian~

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...