Thank You For Following :)

Paksu Corner - Shah Alam, Seksyen 16

ok kali ni aku nak cakap pasal satu restoran makanan melayu plak..heh..macam jarang je aku cakap pasal makanan melayu kan..anyway yang ni kitorang pegi dulu time rushing nak pegi stesen bas..ada dalam setengah jam je lagi kot masa yang kitorang ada time tu..but we still manage to grab a bite..lol



ok yang atas tuh adalah air yang kitorang oder, Honeydew Susu tu aku punya & Hot Chocolate tu abang aku punya..nak komen lebih pun susah sebab kitorang memang makan *dan minum* dengan rushingnya..but anyway not bad..yang hot chocolate tu rupa dia macam best je dengan taburan coklatnya yang banyak..bab rasa plak memang pekat tapi overall just okla..


then untuk makanan plak kitorang oder masakan goreng..nak cepat punya pasal..bila tengok menu tu cari nama pelik sikit terus oder..haha..& ni hasil yang kitorang dapat..


Nasi Goreng Szuanlong ni oder abang aku..style ala nasi paprik pun ada ngan kuah banjirnya..kuah dia bole tahan best..tapi ntah kalo aku tak berapa gemar nak makan nasi banjir macam ni..anyway bukan oder aku pun..haha


Nasi Goreng Iraq ni plak aku punya..aku pun tataw tang mana yang iraq tu..hehe..nasi goreng dia agak kering pada aku tapi telur mata tu agak berminyak..yang daging ngan cendawan kuah sos tiram tu plak biasas-biasa je..rasa sos tiram la..so overall pada aku okla..

anyway kitorang singgah sini ari tu sebab nak cepat la kan sebab rushing nak kejar bas..lagipun abang aku kata dulu diorang buat reunion kat sini makanan best gak..ye la restoran ni besar & memang selesa dan sangat sesuai kalau nak buat reunion reramai ke apa..makanan pun banyak pilihan & sedap gak katanya time tu..tapi ari tu maybe la sebab kitorang request oder buat cepat ataupun disebabkan kitorang memang rushing makan time tu sebab bila oder sampai kitorang ada dalam 15 minit je lagi nak makan so tak sempat nak menghayati oder kitorang tu..hahaha

anyway dari segi servis not bad..tak la cepat seperti yang diharapkan tapi tak mengecewakan..tapi yang senangnya kat sini diorang ada sediakan surau yang sangat selesa..so aku puji la sebab kalo orang nak buat jamuan ke reunion ke memang mudah kalo nak lepak lelama..


btw harga makanan kat sini pun dalam range yang berpatutan..so anyway kalau berminat nak cuba makan kat sini, bole la try pegi ke alamat di bawah:

Restoran Paksu Corner
Heman Bersatu Sdn Bhd (821549-M)
No 1-1-1 , Suria Avenue
Jalan Dawai 16/2
Seksyen 16 ,
40200 Shah Alam
Selangor
 
Tel : 017-2972678 / 016-3684445
Tel/Fax Pejabat : 03-55100444

so, hari ni nak lunch kat mana? hehe..selamat makan-makan :)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...